Begravning

Igår...läs onsdag....så åkte jag upp till Ed. Kom från jobbet 17.30 efter ytterligare en dag med övertid...sen blev det att åka hem och packa bilen full med grejer som skulle med hit upp. På vägen svängde jag inom uddevalla för att lämna av en bilnyckel. Blev sittandes där och pratade till klockan var strax efter 21 vilket innebar att jag var här strax efter 22. Anledningen till resan hit upp var ju min farmors begravning som var idag torsdag. Vet att det egentligen är fredag nu, men eftersom jag inte lagt mig än så är det torsdag i min värld. Begravningen var jobbig och tårarna kom redan när jag kom fram till de främsta bänkraderna och såg hennes kista stå där. Det var jättefina blommor på och runt kistan, men det hjälper ju föga. Hörde mina kusiners snyftningar under hela begravningsgudstjänsten vilket inte heller underlättade. Och när jag sen såg farfar bryta ihop när han gick fram och tog farväl och la sin blomma då var det riktigt jobbigt. Att se farfar så ledsen skär i hjärtat och att se hur gammal han har blivit är jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0