Resor

Bara för att vara tydlig. Jag älskar att resa. Om jag hade möjligheten skulle jag vilja resa större delen av året och den delen jag var tvungen att jobba skulle jag vilja resa i jobbet. Just nu är jag så avundsjuk på folk i min omkrets. Antingen är det kompisar som är eller just kommit hem från Australien, just åkt till Spanien för att klättra eller så är det arbetskamrater som är i Indien eller som ska iväg till Tanzania för att jobba. Jag jag får sitta hemma och det enbart pga att jag fick sluta mitt förra arbete pga nedskärningar. Så nu sitter jag här och drömmer om den resan jag hade tänkt göra i vinter. Jag hade planerat att åka tillbaks till Thailand i 3-4 veckor för att dyka. Men blir det något med det....Nej...jag får sitta hemma för jag kommer att ha bytt jobb igen snart och då får man inte börja det nya jobbet med att vara ledig inte.

Enda trösten är ju att jag ganska nyligen (läs oktober) var i Rom med mina härliga vänner Jessica och Susanne. Det blev en mycket trevlig resa där vi fick klämma in så mycket som möjligt på de 5 dagar vi var iväg. Skönt var att vi hade 25 grader varmt....mindre skönt var smärtan i fötterna av allt promenerande. Nu kan man iaf även bocka av Colosseum, Spanska trappan, Fontana di Trevi och Vatikanstaten från listan över saker man vill se.

Det är coolt att få se allt i verkligheten men så här i efterhand känns det knappt som man varit där utan snarare sett det på kort eller något sådant.

Jag har under mina resor fått se en hel del saker jag velat se, men mycket kvarstår. Här nedan är några av ställena jag besökt


-Eifeltornet, Frankrike

-Pyramiderna, Egypten

-Angkor Wat, Kambodja

Colosseum, Italien

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0