Nytt liv

Ja min kompis har ju under en, ja vad ska man säga, mycket lång tid pratat bloggar med mig. Har väl adrig riktigt känt att det varit min grej. Men nu tänkte jag så här....

Jag har just bestämt mig för att tacka ja till ett nytt jobb som jag blivit headhuntad till. Har just nu en projektanställning som kunde varat fram till mars, men har istället valt att gå över till ett jobb som jag inte vet om det varar längre än till nyår. Kan tyckas jävligt idiotiskt men va f-n satsar man inget kan man heller inte vinna. Jag har dock studier som back up plan, samt att konsultfirman jag är anställd på kanske kan hitta något annat uppdrag åt mig i värsta fall.

Sen har jag även precis avslutat mitt förhållande med min sambo....och med precis kan ni läsa i måndags. Känns helt ok då vi glidit ifrån varandra på de senare åren. Vi firade vårt 7-årsjubileum nu i oktober. Jag gissar att det där med 7-årskris nog faktiskt stämmer. Hur som helst så är vi iaf vänner fortfarande och boendefrågan har vi inte löst riktigt än men jag tror vi överlever med att dela lägenhet året ut. Vi har iaf varsitt sovrum.

....så vad tänkte jag då....Jo nu har jag ju ett helt nytt liv på gång....och har jag ändå förändrat såpass här mycket ja då kan jag ju lika gärna börja blogga också.

Dock vet jag ju inte hur länge jag kommer orka hålla på med detta eller om jag ens kommer ha tid nu när jag får ett nytt jobb, men det lär väl visa sig. Sen finns ju även risken att det inte kommer hända något som helst intressant i mitt liv som ens är värt att nämna och då är det bättre att låta bli. Jag kommer iaf att försöka testa på mitt nya liv som singel och se vad det har att erbjuda. Kommer ju knappt ihåg hur det var att vara singel.

Nej detta får vara tillräckligt för ett första inlägg....Imorgon får jag väl försöka satsa på att fixa någon sorts layout.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0