Datorhelvete

Blev inget inlägg igår och det av en anledning. Dator fanskapet vägrade fungera. Vaknade kl 5 i går morse av att jag fick ett meddelande på msn. Ett sådant där försök till virusspridning. Stängde ner rutan och somnade om. När klockan ringde 5.45 så gick det inte få fram någon bild på skärmen. Nej den var helt svart så jag stängde av datorn och tänkte att den skärper nog till sig. Oj vad jag trodde fel. När jag kom hem och startade den så kom jag inte in i windows. Fick bara upp frågan om jag ville starta windows som vanligt eller göra någon sorts reparationsstart. Vad jag än valde fick jag upp samma meny igen. Tillslut efter ett antal svordomar och en timmas letande så hittade jag min recoveryskiva och körde den. Inte bara en gång nej två gånger krävdes pga att något gick fel första gången. Hela ominstallationen tog från 19.30 till 23.00. Inte vad jag hade tänkt mig ägna kvällen åt. Efter att ha kommit in i windows la jag ca en timma till på att installera programvaror. Idag fixade jag det sista så nu är den tillbaks i normalt skick igen. Jag är dessutom jätteglad att nästan alla mina grejer låg på D: så det var bara några få saker som försvann när jag ominstallerade C:. Jag är verkligen tacksam över att det finns partitioner samt att jag inte är helt blåst när det kommer till datorer utan faktiskt kan fixa ett och annat. Men det får man väl tacka min 4:a åriga gymnasieutbildning för.

Nu hoppas jag inte den bråkar på ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0